Veelgestelde vragen

Onderstaand vind je antwoorden op veel gestelde vragen.

Ik kan niet inloggen

Sinds 1 april zijn we overgestapt naar een nieuw systeem voor de ledenadministratie en voor de ledenlogin. Als gevolg daarvan zijn je oude logingegevens van www.kustzeilers.nl vervangen.

Als het goed is heb je een nieuwe email ontvangen met als titel 'Uw persoonlijke logingegevens'. Hierin vind je zowel een nieuwe gebruikersnaam als een wachtwoord.

Kun je deze niet meer terug vinden dan kun je bij het loginscherm via de optie 'gebruikersnaam of wachtwoord' je gegevens opnieuw opvragen.

 
Ik ben mijn accountgegevens kwijt

Indien je gebruikersnaam of wachtwoord niet meer weet dan kun je deze opvragen bij het loginscherm middels de optie 'gebruikersnaam en/of wachtwoord' vergeten. Van belang is dan wel dat je weet onder welk email adres je bekend bent bij ons. Weet je dan ook niet? Neem dan contact op met het bureau middels een email aan uaerub.[antispam].@kustzeilers.nl.

 
Melding: De login gegevens zijn onjuist

Na één foutieve poging om in te loggen verschijnt de melding "De logingegevens zijn onjuist".

Behalve de plaats om de correcte gebruikersnaam en het wachtwoord in te vullen is nu ook “totaal aantal ruitjes" verplicht. Dit is een extra beveiliging om het geautomatiseerd raden van wachtwoorden te voorkomen. Tel het totaal aantal oranje ruitjes en vul dat ook in.

 
Ik wil mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen

De gebruikersnaam en wachtwoord worden door e-Captain aangemaakt. Deze kun je vervangen door een gebruikersnaam  en wachtwoord die voor jouw makkelijker te onthouden zijn. Volg onderstaande stappen:

  1. Log in op MijnKustzeiler (vergeet niet het aantal oranje ruitjes in te voeren als daarom wordt gevraagd)
  2. Klik op Mijn gegevens
  3. Klik op Inloggegevens
  4. Klik op Gebruikersnaam wijzigen of Wachtwoord wijzigen

 

 
Wat betekenen de oranje ruitjes bij inloggen?

Na één foutieve poging om in te loggen verschijnt de melding "De logingegevens zijn onjuist". Naast gebruikersnaam en wachtwoord Is nu ook “totaal aantal ruitjes" verplicht om in te vullen. Dit is een extra beveiliging om het geautomatiseerd raden van wachtwoorden te voorkomen. Tel het totaal aantal getoondeoranje ruitjes en vul dat in.

 
Welk lid is eigenaar van dat schip?
  1. Na inloggen op MijnKustzeiler is er een tabblad “Zoek lid” Direct boven de namen van de leden kan een zoekopdracht gegeven worden. Vul hier een (deel) van de scheepnaam in en je krijgt een lijst met alle leden met die scheepsnaam. 
  2. Iedereen, dus ook jij, heeft de mogelijkheid om dit uit te zetten. Het kan dus dat je niet iedereen vindt.
 
Welke leden liggen in mijn haven?
  1. Na inloggen op MijnKustzeiler is er een tabblad “Zoek lid” Direct boven de namen van de leden kan een zoekopdracht gegeven worden. Vul hier een (deel) van de plaats van de jachthaven in en je krijgt een lijst met alle leden waar die plaats is ingevuld. 
  2. Iedereen, dus ook jij, heeft de mogelijkheid om dit uit te zetten. Het kan dus dat je niet iedereen vindt.
 
Overzicht onbetaalde facturen is onjuist

Via MijnKustzeiler willen we je meer informatie geven dan voorheen. Zo zie je via MijnKustzeiler - Mijn gegevens - Mijn facturen ook alle facturen die we je (vanaf 1 januari 2018) gestuurd hebben.  

Het overzicht wordt bijgewerkt wanneer de bankafschriften in de administratie worden verwerkt.  Hierdoor kan het voorkomen dat je al wel betaalt hebt maar in het overzicht staat dat de betaling nog niet ontvangen is.

 
Ik wil de foto van mijn schip toevoegen

De foto moet opgeslagen zijn op je PC.

Dan:

  1. inloggen in MijnKustzeiler
  2. Klik op Mijn gegevens in het MijnKustzeilers menu
  3. Kies uit het submenu op de keuze Mijn Gegevens
  4. Klik daarna bij het kopje “Algemeen” op de knop “Wijzigen” 
  5. Druk bij de foto op de knop “Bestand kiezen”
  6. Selecteer het bestand dat op je PC is opgeslagen en bevestig